Dag 1: het vertrek op 13 augustus - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Rene Bree - WaarBenJij.nu Dag 1: het vertrek op 13 augustus - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Rene Bree - WaarBenJij.nu

Dag 1: het vertrek op 13 augustus

Blijf op de hoogte en volg Rene

16 Augustus 2016 | Nederland, Schiphol

Om 7 uur vertrokken met een volle auto. Niks te doen op de weg. Dus we waren mooi op tijd op Schiphol. Volop marechaussee maar gelukkig geen echte controles. Nog even moeten wachten op de parkeerdienst die onze auto kwam ophalen maar toen konden we gaan inchecken.
Ruim op tijd dus. Nog tijd genoeg voor een bakkie koffie (cappuccino) en shoppen. Net als de koning en koningin trouwens.... Die liepen daar met de hele familie en 2 lijfwachten ook rustig rond. Zouden die ook een rondreis gaan maken?? Leuk!!

Mooi om 12 uur vertrokken we met United Airlines. Best wel een klein toestel; 39 rijen en bij de economy class 7 stoelen breed. Zeg iets van 21x7 en 18x 4; ongeveer 220 personen. Beetje verouderd allemaal maar de service was prima!

Het eten moeilijk te definiëren maar eetbaar. Daarna filmpjes kijken, spelletjes doen, wat lezen en slapen. Op weg naar Washington. Een tussenstop.

De vervolgvlucht, weer met United Airlines was op zich goed, maar het begon eigenlijk best wel lang te duren. Zeker met al die tijdsverschillen.
We waren om 7 uur thuis vertrokken, toen was het in Washington pas 1 uur s nachts, terwijl het in San Francisco nog vrijdagavond 10 uur was. We waren om 12 uur vertrokken in Amsterdam, en na een vlucht van 8 uur waren we om 20.00 uur Nederlandse tijd in Washington. In Washington was het toen pas 14.00 uur (en 35 graden Pfff), en in San Francisco pas 11.00 uur (en maar 18 graden). Na ruim 3,5 uur wachten (het werden er zelfs 4) vertrokken we om 24.00 Nederlandse tijd, 18.00 uur washingtonse tijd en 15.00 uur Californische tijd met het vliegtuig vanaf Washington dulles. Voor een vlucht van 5,5 uur. En dan heb je het na een uurtje of 4 ( om 04.00 uur Nederlandse tijd) eigenlijk wel gehad.

Na de landing hadden we snel de koffers en een taxi te pakken, zodat we om half 10 lokale tijd ( half 7 Nederlandse tijd !) arriveerden op de hotel kamer. Alles bij elkaar toch een reis van 24 uur). Nog even bij de benzinepomp iets te eten en drinken gehaald en toen naar bed.

We zijn in Amerika!