Dag 11 Lake Havasu City - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Rene Bree - WaarBenJij.nu Dag 11 Lake Havasu City - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Rene Bree - WaarBenJij.nu

Dag 11 Lake Havasu City

Blijf op de hoogte en volg Rene

01 September 2016 | Verenigde Staten, Lake Havasu City

Dag 11
Dinsdag 23 augustus
Om kwart voor 7 ging de wekker. We schieten wakker, Marc staat op en gaat facetimen. De rest draait zich nog een keer om en dut nog even verder. Maar ook wij moeten er snel uit, want we gaan vliegen. Helikoptervlucht! De nacht was redelijk onrustig geweest nadat Lucienne nog even contact had gehad met haar moeder en de verpleging. De operatie wordt een dag verschoven. Dus nog niet helemaal uitgerust staan we op en gaan ontbijten. Eerst zitten we nog in de verkeerde ontbijtzaal (!!), maar uiteindelijk genieten we allemaal van een prima ontbijt met een vers ter plekke gemaakte omelet. Tegen 9 uur vertrokken we naar het 500 meter verderop gelegen vliegveld, waar de helikoptervluchten plaatsvinden. Na een korte veiligheidsbriefing kregen we een veiligheidsgordel met opgebouwd zwemvest aan. Tegen half 10 werden we ingecheckt voor de helikopter. Samen met 2 Italianen en een vrouwelijke piloot stegen we op voor een grandioze vlucht boven Grand Canyon. Van bovenaf heb je echt een fantastisch overzicht. We hebben tientallen foto's genomen, maar hoe het echt is kun je niet op foto vastleggen, dat moet je beleven. Was echt genieten! Na afloop hadden we een mooie groepsfoto als tastbare herinnering. Ook al een gave foto.
Daarna weer terug naar het hotel om even na te genieten, koffers te pakken en uit te checken en dan op naar de laatste tussenstop.
De rit duurt weer een paar uur. We rijden door afwisselende landschappen en make de eerste echte stop bij het stadje Williams. Een historisch stukje Route 66. Een stadje zo uit de 60 jaren en misschien wel nog ouder. Natuurlijk alles voor het toerisme maar toch heel leuk om te zien. Ook hebben we daar gegeten: Amerikaanse porties en gewoontes. Koffie en frisdrank blijven ze maar bijvullen. Net IKEA.
Onderweg rijden we over kilometerslange rechte wegen, maar ook wel eens een rotonde? Blijkbaar zijn er toch meer dan 2! Googlen door Nick leert dat er inmiddels zo'n 485 rotondes zijn, waarvan 95% is aangelegd in de laatste 5 jaar.
Daarna doorgereden tot Kingmen; ook een plaatsje aan de historische route 66. Daar hebben we nog even het route 66 museum bezocht. en toen door naar de eindbestemming : Lake Havasu City. Een stadje aan het Lake Havasu. Allemaal lage, wat luxere huizen waarvan er vele voorzien zijn van een boot. Wel redelijk uitgestorven. Het is hier trouwens net zo warm als in Death Valley. Je vraagt je wel af wanneer het hier dan druk is.
We checken in bij ons appartement, Travelodge. Dit complex is gelukkig wel hygiënisch en netjes. Helaas zijn de meeste 2 persoons bedden in Amerika niet breder dan een twijfelaar. Je ziet nergens losse bedden, maar wel smalle 2 persoonsbedden.
Na het relaxen gaan we even rondrijden; kijken naar de London Bridge, een brug die in Londen heeft gestaan, is afgebroken en steen voor steen in Amerika opnieuw is opgebouwd, en de zonsondergang aan het meer van Havasu. Daarna naar een winkelcentrum dat gesloten was maar we wel konden eten. Lekker eten met een mooi uitzicht op de Londen Bridge.
Daarna terug naar Travelodge en op tijd slapen op onze kaatste tussenstop.