Dag 2 en 3 (14 en 15 aug): San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rene Bree - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 (14 en 15 aug): San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rene Bree - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3 (14 en 15 aug): San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Rene

16 Augustus 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 2
Zondag14 augustus
Na een lange nacht werden we rond half 8 wakker. Eerst ontbijten en dan de stad ontdekken. Ontbijten kan op het "dakterras" of in de lobby. We kiezen voor het dakterras en ontbijten dus buiten. Beetje fris met 13 graden, maar het is tenslotte vakantie. Het ontbijt valt reuze mee; beetje erg zoet allemaal maar het smaakt goed.
Daarna door een busje opgepikt die ons naar de hop on hop off bus bracht. Nu konden we SF gaan verkennen.
We hebben het bijna allemaal gezien; een mooie stad. We zijn in de hippie straat (Haight Asbury), een leuk straatje dat in de jaren 60/70 is blijven hangen, uitgestapt. Daarna blijven zitten in de bus. Ook over de golden gate bridge gereden. Was eigenlijk best wel fris heel de dag bovenin in de open bus. Maar ja, het was en bleef 13 graden.
'S middags de Fishermans Wharf en Pier 39 bezocht, rondgelopen, nog een paar sweaters gekocht voor de avond Tour en wat gedronken.
'S avonds de Tour gedaan. Heel leuk maar zooooo koud. Nu snappen we ook waarom iedereen beneden wou zitten.... en wij bovenop zomaar terecht konden. Indian Summer begint echt dus in september. Maar was een leuke ervaring. Daarna met de taxi naar het hotel waar we om 21.00 uur aankwamen. Waar we merkten dat we toch best wel verbrand (!!!) waren. Nog ff smeren dus. Moe van een volle dag gingen we weer op tijd pitten.

Dag 3
Maandag 15 augustus
Rond 7 uur werden we weer zo'n beetje wakker. Allemaal nog wat last van de verbrandingen van de vorige dag, dus ook meteen maar weer smeren. Ontbijten en hup meteen de bus in. Die kwam net voor rijden. Direct naar de hop on hop off bus.
Bij de "Italiaanse kathedraal van het westen", de Saints Peter and Paul Church, stapten we uit. Op de trappen van die kerk is Marilyn Monroe getrouwd met een beroemde honkballer, Joe DiMaggio. In de kerk trouwen mocht niet omdat hij nog getrouwd was.
Voor de kerk deed een groep Chinese vrouwen de dagelijkse gym.
Omdat de kerk midden in de Italiaanse wijk lag zijn we maar meteen koffie gaan drinken en daarna verder de stad in gelopen (hadden de bus net gemist). Nick ging musea bezoeken en wij even door de Chinese wijk, langs het hoogste gebouw van SF (de Transamerica Pyramid) en daarna nog een stuk door de stad gelopen naar de volgende halte van de bus.
Daar de bus op en bij de Amrose huizen (The Painted Ladies) uitgestapt.
Daarna weer de volle bus in en op weg naar de golden gate bridge (blijft koud op de brug) . Daar volop foto's gemaakt en weer op de bus terug. Nu bij Victoria Secret uitgestapt. Daar troffen we Nick weer en samen hebben we nog even gegeten bij een Subway. Daarna de bustour nog een keer afgemaakt, inclusief golden gate bridge en daarna stopte de bus precies voor ons hotel. Ff opfrissen, internetten en daarna eten bij Perry, een restaurant op de Union street. Een traditioneel gezellig restaurant. Na het eten moe en voldaan terug naar het hotel waar we snel het bed opzochten. Moe van alle indrukken in SF. Morgen auto halen en gaan we reizen.