Dag 9 Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Rene Bree - WaarBenJij.nu Dag 9 Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Rene Bree - WaarBenJij.nu

Dag 9 Page

Blijf op de hoogte en volg Rene

23 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Page

Dag 9
Zondag 21 Augustus
Na een korte nacht staan we weer op tijd op; Marc was al op want die was aan het facetimen. Nick sliep op de bank want hij vond de twijfelaar toch wat erg smal voor 2 personen. Even snel ontbijten in het café; stelde niet veel voor maar vult toch een beetje ( klein broodje met ei en kaas en bacon, en wat te drinken). Daarna weer op pad. Nog even met eigen auto de Strip op en neer gereden. Wat een kolossale hotels toch; zijn gewoon enorme complexen met alles erop en eraan. De Trump tower (bedekt met goud) staat er eigenlijk maar een beetje eenvoudig bij. Niks bijzonders!
Verder vanalles te zien; circus , Egyptisch, New York, Londen, Parijs, Italiaans, Disney kasteel, Harley Davidson, en nog veel meer. En er wordt nog volop gebouwd.
Langs de club waar Tiesto optrad (Hakassan) gereden, bij het officiële welkomstboodschap van Vegas nog even gestopt, en meteen even de vele kleine vliegtuigen op het ernaast gelegen vliegveld bewonderd. En toen op weg naar Arizona en Utah voor de rotspartijen in Zion en Page.
Weer een lange rit over kilometers rechte wegen. Wel makkelijk voor de navigatie: na 198km rechtsaf .... Dan blijft het fijn dat we een grote complete auto hebben, met genoeg stekkers en aansluitingen om alle apparaten ( gsm, i-pad) op te laden.
Onderweg verbazen we ons elke keer opnieuw dat er mensen wonen op plaatsen waar je echt niet wil wonen. Maar dan staat er ergens in het niets een grote caravan, of een oude bungalow. Wat auto's erom heen, in ieder geval een pick-up en wat auto wrakken. Vaak ook wat oude verlaten caravans of huisjes, zodat het geheel een erg rommelige indruk maakt. En soms staan er zelf een paar caravans of huisjes (blokhutten). Niet het leven wat je vooraf gedacht hebt lijkt me.
De toch ging door de rotsen van Zion. Heel rood en indrukwekkend. En ook de overstekende steenbokken (!) maakten het beeld compleet.
Onderweg vele mooie punten gehad. Op het einde stopten we niet eens meer ervoor; zoveel foto's kun je toch niet maken.
Onze toch eindigde bij Travelodge in Page; een beetje verouderd appartementencomplex in een zeer christelijk straatje. We hebben wel 10 christelijke kerken geteld. Het appartementen complex is nIet echt een aanrader op Zoover: vieze handdoeken, beschimmelde douche, allemaal wat oud en vervallen. Je betaalt weinig maar krijgt ook weinig. Morgen het ontbijt nog even afwachten.
Begin van de avond met Nick nog naar Horshoe Bend geweest, ook zo'n geweldig punt. Wel oppassen daar als de zon schijnt. Grote borden waarschuwen voor de extreme hitte: hoedje op, goede schoenen en minimaal een liter water per persoon als je gaat kijken. Best een waarschuwing toch? Een hele mooie ervaring. Jammer dat de batterij van Nick zijn camera net leeg was toen we er aankwamen.
Daarna nog even naar de Mac geweest; toch is de Nederlandse Mac beter dan hier. Mayonaise was op, alleen cash payments, lang wachten. Voordeel is wel dat frisdrank weinig kost en die mag je je gewoon bijvullen. En dat deden we als echte Nederlandsere dus. De hele avond in het appartement nog cola gedronken.......