Dag 6 Sequioa - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Rene Bree - WaarBenJij.nu Dag 6 Sequioa - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Rene Bree - WaarBenJij.nu

Dag 6 Sequioa

Blijf op de hoogte en volg Rene

19 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Visalia

Dag 6
Donderdag 18 augustus.
Vandaag staat de reis naar de Sequoia bomen op het programma; een reis van 276km (4,5 uur?).
We ontbijten op tijd; de geroosterde sneeën smaken al beter dan een dag ervoor en de zwarte koffie krijgen we ook wel weg. Spullen gepakt en iets na negenen waren we op weg. Na 100 meter getankt, want die grote bakbeesten slurpen best veel benzine. En daarna echt op weg.
Eerst nog een heel stuk binnendoor, door uitlopers van het Yosemite park, daarna door het dorre vlakke landschap van Californië met kilometerslange rechte wegen. Opvallend is dat er geen rotondes zijn in Amerika (volgens Nick maar 2) en een voorrangsregel kennen ze ook niet . Bij een kruispunt staat voor iedereen een stopbord en degene die het eerste was gestopt mag ook als eerste weer weg, de tweede als tweede etc. Op bijna elk kruispunt moet je ook stoppen, of er nou iets aan komt of niet.
De huizen langs de weg, zijn vaak simpel en slecht onderhouden. Soms gewoon een caravan of een simpel (vakantieachtig) huisje. En bijna altijd een pick up en een Amerikaanse vlag voor de deur.
Daarna een stuk over de snelweg. Voor een benzinestation of wat te eten moet je de snelweg echt af, direct aan de snelweg is er niks. Wij gingen er af om bij Starbucks wat te drinken; lekker bekend en gratis internet!! Daarna door naar het Sequioa park. Bleek het park ruim een uur achter het hotel te liggen. Pffff over afstanden doen ze heel gemakkelijk in Amerika.
Tegen half 3 waren we dan eindelijk in het park, en zetten we koers naar de beroemde bomen. De weg naar en op het park was heel mooi, erg bergachtig en veel vergezichten, maar van de ingang van het park was het nog eens dik 45 min over haarspeldbochten naar bijna 1800 meter hoogte waar de bomen waren. Op het laatste stuk zagen we al vele sequoia bomen; hele hoge brede bomen. Een opvallend gezicht. Boven aangekomen moesten we nog een stuk over een hellende weg lopen naar de grootste boom, de General Sherman Tree. Veel foto's gemaakt en daarna weer aan de afdeling begonnen, waarbij we een aantal stops hadden gemaakt voor foto's van het uitzicht. Helaas waren we te laat voor een bezoek aan de grot. Het was al 5 uur voor we terug waren bij de ingang van het park, en dan sluiten ze.....
Toen op weg naar het hotel. Een echt Amerikaans Motel. Een oudere vage man aan de receptie en de auto kun je voor de deur parkeren. Maar grote kamers en prima badkamer dus geen klagen. Nog even een hapje Mexicaans gegeten. Spaans is daar tenslotte een belangrijke voertaal. Daarna nog wat inkopen gedaan, want morgen is de lange reis naar Death Valley. Door de warmte daar zal die best dorstig worden. Ook te hopen dat onze voorruit het houdt. Door een steen, afkomstig van een vrachtwagen is er toch een groot sterretje in gekomen. Hopelijk scheurt het morgen niet verder open...
We zullen het zien. Vanavond op tijd naar bed, morgen willen we vroeg vertrekken.